expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 13 października 2015

technika suchego pędzla

 
 
Pada, szaro jakoś tak i brzydko dzisiaj.
Niby nie pada cały czas, ale na jakąkolwiek wyprawę nijak się wypuścić. 
Zaszyłam się więc i maluję sobie.
 
 
Technika suchego pędzla (drybrush) jest techniką stosowaną w malarstwie i modelarstwie, polegającą na nakładaniu farby na podłoże przy pomocy prawie suchego pędzla. Używa sie jej na suchych podłożach, jak papier czy zagruntowane płótno. W modelarstwie często stosuje się ją dla podkreślenia detali. No to na meblach chyba też  można, nie? 
To jest dziadkowa półka wygrzebana gdzieś z czeluści naszego domostwa, czy może pradziadkowa nawet. Pogryziona przez korniki, że aż miło, ale jest taka akurat. Tylko kolorystycznie nijak. 
 
 
No to pomalowałam. Najpierw na szaro. No jasne, że skoro nie na biało to na szaro. Zastanawiałam się nad pomalowaniem jej na biało i zrobieniem przetarć, ale chciałam spróbować tego suchego pędzla, zobaczyć, jak to wychodzi. 
Po dokładnym wyschnięciu szarej farby wzięłam białą (do drewna i mebli). Pędzel trzeba wyczyścić z nadmiaru farby, ja wycierałam z papier kuchenny, zostawiając tylko niewielką ilość i robiąc mazy we wszystkie strony. Trzeba uważać, bo na początku można zostawić białe plamy. Ja pracowałam okrągłym pędzlem, bo  akurat taki miałam i nieźle  się sprawdził. Sprawa jest prosta i szybko załapałam o co chodzi.  Rzutem na taśmę pomalowałam też drugą półkę (made by Ślubny Znajomy), żeby pasowała do tej. Wyszedł całkiem sympatyczny kącik na bibeloty.


 Takie wielkie dziury pozostawiły po sobie korniki. W pierwszej chwili myślałam o zaklejaniu ich, ale stwierdziłam, że półka jest ręcznie robiona, każda decha jest inna i to jej dodaje uroku.




Spodobała mi się technika suchego pędzla na meblach. 
Zabieram się za malowanie stołu (zabieram się od jakichś dwóch miesięcy, więc może to będzie jakaś motywacja) i może właśnie pójdzie w ten deseń. 
No chyba, że znajdę farby do chalkpaint, bo poczytałam o tym ostatnio i mam chrapkę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz