expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 29 września 2015

szybka odnowa drewnianych wieszaków

Dzisiaj pokażę wam, jak szybko zmienić nudne stare wieszaki różnej maści w fajny komplet nowych.
 Tak wyglądały przed obróbką. Do pracy potrzebowałam białej farby akrylowej, warto zainwestować w porządną, mi sprawdzają się farby polycolor kupuję je tutaj ) papieru ryżowego, serwetek, kleju do decoupage i werniksu. W tym wypadku użyłam werniksu do decoupage, jednak zazwyczaj używam do prostu takiego do drewna. 

1. Usuwamy wszelkie ewentualne zabrudzenia. 

2. Papierem ściernym matujemy powierzchnię. 

3. Następnie malujemy i pozostawiamy farbę do dokładnego wyschnięcia. 

Jako podkładu pod kolorowe wieszaki, wyklejone papierowymi serwetkami, użyłam białej farby. Serwetka po koniecznym rozwarstwieniu (składa się z dwóch bądź trzech warstw, my używamy tylko tej wierzchniej z kolorowym nadrukiem) jest półprzeźroczysta i lepiej użyć podkładu w jasnej barwie. 


4. Dekorujemy techniką decoupage. Do dekoracji białych wieszaków posłużył mi papier ryżowy (przed aplikacją należy go zamoczyć i odsączyć w papierowym ręczniku). 

5. Po wyschnięciu kleju wygładzamy ewentualne nierówności papierem ściernym.

6. Pokrywamy całość werniksem. 







Tak prezentują się obecnie moje stare wieszaki. Niektóre z nich wytargałam z szafy od teściowej i widniały na nich jeszcze inicjały dziadka mojego ślubnego. Nie starałam się specjalnie malując umazałam w niektórych miejscach metalową część, ale po wyschnięciu stwierdziłam, że dodaje  im to uroku. Myślałam o ozdobieniu jakimiś kokardkami, tak już w stylu shabby chic, ale jakoś wena poszła chyba na spacer, więc zostały w stanie surowym. Na schabby chic w każdej chwili można je przerobić.


Zastanawiam się nad zakupem drewnianych i zastąpieniem pozostałych które mam, po uprzedniej obróbce.Dekoracja jest bardzo łatwa, a efekt moim zdaniem niezły.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz